笑笑看人生...

凡事皆一體兩面  看你站在哪個角度判斷

缺水的台灣  颱風來襲  .......

Through The Rain --Mariah Carey


when you get caught in the rain
當你不巧受困雨中
with no where to run
無處可躲 
when you're distraught and in pain
當你不幸坐困愁城
without anyone
伶仃孤獨
when keep crying out to be saved
當你哭喊求助
but nobody comes
卻無人聲援
and you feel so far away
你驚覺身處遠方
that you just can't find your way home
卻茫然無從覓途返鄉
you can get there alone
你大可隻身遠行
it's OK, won't you say-
沒關係, 不如就這樣告訴自己 -
(複歌)
i can make it through the rain
雨不能阻擋我
i can stand up once again
我會再(勇敢)站起來
on my own and i know
自立自強 我也知道
that i'm strong enough to mend
自己夠堅強 能療癒傷痛

everytime i feel afraid
每當我害怕恐懼
i hold tighter to my faith
我就更加堅信 (我的信仰/信念就益加牢固)
and i live one more day
我就能多活一天
and i can make it through the rain
我就能熬過風雨

and if you keep falling down
如果你墮入深淵 (若你感到徬徨無力)
don't you dare give in
絕不可輕易放棄/退讓

you will arise safe and sound
你一定能夠重返安適
so keep pressing on steadfastly
咬緊牙關撐下去吧


and you'll find what you need to prevail
你就會知道你要克服的是什麼
won't you say-
不如就這樣告訴自己
(複歌)
and when the wind blows
風起時
and shadows grow close
陰影逼近

don't be afraid
你可別害怕
threre's nothing you can't face
世上沒有什麼是無法面對的

and should they tell you
如果有人告訴你
you never pull through
你一定過不了這一關
don't hesitate- stand tall and say
不要徬徨(猶豫) - 昂首挺立告訴他們

i can make it through the rain
雨不能阻擋我
*(我一定熬得過風雨)
i can stand up once again
我會再(勇敢)站起來



                         ~  珍惜擁有  享受付出 ~
arrow
arrow
    全站熱搜

    leelinms 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()