My house says to me , "Do not leave me, for here dwells your past. 

And the road says to me , "Come and follow me , for I am your future."

 And I say to both my house and road , 

"I have no past, nor have I a future. 

If I stay here,there is a going in my staying; 

and if I go there is a staying in my going




我的房子對我說: 不要離開我 因為這裡住著你的過去.

 道路對我說: 跟隨我吧!因為我是你的未來. 

我房子和道路說: 我沒有過去,也沒有未來. 

如果我停在這裏,在停留中會有前進;

 如果我前進,在我的前進中會有停留. '
arrow
arrow
    全站熱搜

    leelinms 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()